دانلود عکس جدید بازیگران | جوک جدید | دانلود رمان عاشقانه | اس ام اس جدید
امروز دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت 07:23 میباشد.
  • اخبار
  • سرگرمی
  • آشپزی
  • زناشویی
  • قربانیان تروریستی حادثه ی لندن به ۵ نفر رسیدند

    قربانیان تروریستی حادثه ی لندن به ۵ نفر رسیدند

    قربانیان تروریستی حادثه ی لندن به ۵ نفر رسیدند براساس آخرین اخبار منتشر شده در اوایل بامداد روز پنجشنبه، ۵ نفر در جریان حمله ‘تروریستی’ در مجاور پارلمان انگلیس در قلب لندن، کشته و دستکم ۴۰ نفر زخمی شده اند. پلیس اسکاتلندیارد اعلام کرده است که بر اثر این حمله تروریستی که در بعد از […]

  • شکایت عده ای از خبرنگارن از لیلا اوتادی در پی حرف های جنجالی اش در برنامه “هفت”

    شکایت عده ای از خبرنگارن از لیلا اوتادی در پی حرف های جنجالی اش در برنامه “هفت” لیلا اوتادی از بازیگران سینما و تلویزیون با حضور در برنامه هفت شبکه سه سیما خبرنگاران را نادان خواند. وی در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره رفتار برخی از رقبا و خبرنگاران در مراسم مختلف گفت: ما […]

  • حوادث چهارشنبه سوری جان دو نفر را گرفت/تصاویر

    حوادث چهارشنبه سوری جان دو نفر را گرفت/تصاویر

    حوادث چهارشنبه سوری جان دو نفر را گرفت/تصاویر  با فوت جوانی ۲۷ ساله، تعداد کشته‌شدگان حادثه شب چهارشنبه آخر سال ۹۵ به دو نفر افزایش یافت. به گزارش خبرنگار مهر، مرد ۲۷ ساله‌ای که در جریان حادثه انفجار مواد محترقه در محله پیروزی هر دو دست و دو پای خود را از دست داده بود […]

  • قتل فجیع قهرمان پروش اندام به دست پدر زنش

    قتل فجیع قهرمان پروش اندام به دست پدر زنش

    قتل فجیع قهرمان پروش اندام به دست پدر زنش محسن مکتوبیان، قهرمان اصفهانی پرورش اندام ایران شب گذشته هنگام خروج از باشگاه مورد اصابت ضربات چاقوی چند نفر قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. وی پس از قهرمانی در دسته ۸۰ کیلوگرم رقابت‌های انتخابی تیم ملی، چند روز پیش به جلسه بازبینی […]

  • سخت ترین و دردناک ترین فاجعه ی انسانی طی سالیان اخیر

    سخت ترین و دردناک ترین فاجعه ی انسانی طی سالیان اخیر

    سخت ترین و دردناک ترین فاجعه ی انسانی طی سالیان اخیر رئیس کمک‌های اضطراری و انسان‌دوستانه سازمان ملل، درباره سخت‌ترین فاجعه انسانی در چهار کشور سومالی، سودان جنوبی، یمن و نیجریه از سال ۱۹۴۵ میلادی تاکنون هشدار داده است و خواستار کمک فوری به میلیون‌ها انسان شده است. به گفته استیون اوبراین، ۲۰ میلیون نفر […]

  • توقف تولید کلاه قرمزی در نوروز ۹۶!

    توقف تولید کلاه قرمزی در نوروز ۹۶!

    توقف تولید کلاه قرمزی در نوروز ۹۶! حمید مدرسی تهیه کننده مجموعه کلاه قرمزی  با انتشار یادداشتی اعلام کرد که به دلیل عدم دریافت هرگونه کمک مالی از سوی سیما ،تولید این مجموعه متوقف شد . دراین نامه که نسخه ای از آن در اختیار سینماسینما قرار گرفته آمده است: احتراماً اینجانب حمید مدرسی تهیه […]

  • زایمان طبیعی به روش هیپنوتیزم برای اولین بار در ایران/تصاویر

    زایمان طبیعی به روش هیپنوتیزم برای اولین بار در ایران/تصاویر

    زایمان طبیعی به روش هیپنوتیزم برای اولین بار در ایران/تصاویر زایمان طبیعی بدون درد به روش هیپنوتیزم برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد. دکتر فتحی، دبیر انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران، در خصوص انجام اولین زایمان طبیعی بدون درد به روش هیپنوتیزم، گفت: این زایمان طبیعی برای اولین بار بر روی زنی […]

  • بستن تبلیغ
    تبلیغات

    تبلیغات
    سری جدید با طراحی جدید و منحصر به فرد!!
    روش خريد : برای خریداین محصول پس از کلیک بر روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کارتان تحویل و بعدا هزینه را به مامور پست پرداخت نمایید.
    خـريد پستي >> قيمت فقـط :۳۵۰۰۰ تومان پرداخت وجه بعد از تحويل درب منزل شــما
    تبلیغات

      
  • تاریخ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ | تعداد بازدید : 186 بازدید | نظرات 0 نظر | دسته بندی : اخبار , اخبار اقتصادی
  • اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,خودروسازان

    صنعت خودرو هر چند با فراز و نشیب‌های بسیاری سال ۹۴ را سپری کرد، اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اجرایی شدن برجام آغازی دوباره برای این صنعت در سال ۹۵ را نوید می‌دهد.

    اگر مروری بر رخدادهای صنعت خودرو طی سال ۹۴ داشته باشیم، متوجه می‌شویم که رخدادهای سال ۹۳ در این صنعت که همزمان با تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بود و پرونده برخی از مسائل و مشکلات صنعت خودرو (از جمله کیفیت، قیمت و تنوع) در این صنعت را باز کرد باعث شد که مشتریان در سال ۹۴ با بازار خودرو قهر کنند و درنهایت این موضوع موجب شکل‌گیری کمپین نخریدن خودروی صفر شد که این موضوع چالش‌های بسیاری را برای خودروسازان ایجاد کرد، اما توافق هسته‌ای در اوایل این سال امید دوباره‌ای را در شریان صنعت خودرو تزریق کرد و این صنعت خود را برای شروعی دوباره آماده کرد. آنگونه که کارشناسان می‌گویند «اجرای برجام و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران» و به‌دنبال آن «حضور خودروسازان خارجی» اتفاقات خوشایندی بود که در این سال برای خودروسازی کشور رقم خورد.

     

    با این حال «رکود عمیق در بازار خودرو»، «افت تولید» از جمله اتفاقات ناخوشایندی است که در این سال صنعت خودرو را با چالش‌های جدی مواجه کرد. با وجود آنکه خودروسازان کشور در سال ۹۴ فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کردند، اما بسیاری معتقدند که تجربه روزهای سخت موجب شده تا صنعت خودرو توان خود را برای روزهای پیش رو افزایش دهد.

    حضور مجدد خارجی‌ها در جاده مخصوص
    به باور بسیاری از کارشناسان مهم‌ترین اتفاق سال ۹۴ برای صنعت خودرو «تحقق توافق هسته‌ای ایران و به‌دنبال آن آشتی صنعت خودرو با خودروسازان خارجی» بوده است. موضوعی که در اوایل این سال با شروع توافق هسته‌ای لوزان رقم خورد و زمزمه‌های حضور دوباره خودروسازان خارجی در صنعت خودرو ایران را بار دیگر بر زبان‌ها جاری کرد. این موضوع از آن رو اهمیت دارد که دوران تحریم روزهای سختی را برای خودروسازان داخلی رقم زد و موجب شد برخی از شرکت‌های خارجی تحت‌تاثیر تحریم‌ها با خودروسازی ایران خداحافظی کنند. خداحافظی که منجر به افت تولید خودرو شد و از سوی دیگر با افزایش بیش از دو برابری قیمت‌ها بازار خودرو را برهم زد.

    با این حال به‌دنبال توافق هسته‌ای در سال گذشته، مذاکرات میان خودروسازان ایرانی و شرکای خارجی‌شان بار دیگر شکل جدی‌تری به خود گرفت، در این میان هر چند اختلافات بسیاری درخصوص حضور پژو قدرترین شریک خودروساز ایران در کشور وجود داشت اما در واپسین ماه‌های سال ۹۴ و همزمان با اجرایی شدن برجام پیوند دوباره آبی‌های جاده مخصوص با شرکت فرانسوی پژو برقرار شد. بر این اساس، ایران‌خودرو و پژو پس از ماه‌ها مذاکره، بالاخره قرارداد خود با یکدیگر را امضا کردند تا پس از سه سال قطع رابطه، شراکتی جدید را از سر بگیرند. این قرارداد که در جریان سفر رئیس‌جمهوری به فرانسه امضا شد، نخستین قرارداد همکاری مشترک خودروسازی کشور در سال ۹۴ را رقم زد. پیش از این، مسوولان بنز نیز با حضور در ایران‌خودرو، تفاهم‌نامه‌ای را با این شرکت به امضا رساندند. ارزش قرارداد ایران‌خودرو و پژو، ۴۰۰ میلیون یورو (معادل ۴۳۶ میلیون دلار) عنوان شد و بناست دو طرف شرکتی مشترک (با سهم برابر) تاسیس و امور مربوط به همکاری جدید، توسط آن پیگیری و اجرا شود.

     

    این سرمایه البته قرار است تدریجی و ظرف چهار سال تامین شود؛ به‌نحوی‌که در فاز نخست، هر یک از دو طرف، بین ۳۵ تا ۵۰ میلیون یورو آورده نقدی را وسط خواهند گذاشت تا شرکت مشترک شکل گرفته و ایران‌خودرو و پژو کم‌کم وارد فاز تولید شوند. بر این اساس، مدل‌های پژو ۲۰۸، ۲۰۰۸ و مدل کامپکت ۳۰۱ تحت قرارداد جدید ایران‌خودرو و پژو به تولید خواهند رسید.

    در این میان اما شرکای قدیمی دیگر صنعت خودرو چون سیتروئن، نیسان و کیا نیز علاقه‌مندی دوباره نسبت به ورود خود به صنعت خودرو به‌صورت همکاری مشترک را ابراز کردند و شرکت‌های خودروساز داخلی نیز مذاکرات خود با آنها را آغاز کردند. موضوع مهم دیگر زمزمه حضور شرکای جدید به صنعت خودرو کشور است؛ به طوری که در سال گذشته احتمال حضور گزینه‌هایی چون فیات و فولکس واگن نیز مطرح شد. دیگر شرکت خودروساز فرانسوی یعنی رنو نیز در حال مذاکره با نارنجی‌های جاده مخصوص است، هرچند تا پایان سال ۹۴ جزئیات دقیقی درخصوص نوع همکاری این دو شرکت عنوان نشد، اما گفته می‌شود جزئیات مذاکرات این دو خودروساز در اوایل سال جاری منتشر خواهد شد. آنگونه که گفته می‌شود پس از نهایی شدن مذاکرات این دو شرکت، ایران خودرو مذاکرات خود را با رنو آغاز خواهد کرد.

    رکود سنگین خودرویی
    یکی از اتفاقات ناخوشایند طی سال گذشته در بازار خودروهای داخلی رکود عمیقی بود که در سال ۹۳ همزمان با زمزمه‌های تحقق توافق هسته‌ای ایجاد شد و شرایط انتظاری مشتریان این رکود را به سال ۹۴ نیز منتقل کرد. پس از توافق نهایی در تیرماه سال ۹۴ این رکود تشدید شد تا در اواسط سال گذشته و پس از زمین‌گیر شدن بازار خودرو، خودروسازان داخلی نیز از این گزند در امان نباشند. عامل رکود چه بود؟ آنگونه که بارها طی سال گذشته تحلیل شد، مشتریان با تصور رفع تحریم‌ها و حضور سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت خودروی کشورمان دست از خرید کشیدند تا در آینده‌ نزدیک خودروهایی جدید، به روز و با قیمتی مناسب را خریداری کنند. به گفته کارشناسان عامل اصلی در تشدید رکود، هر چند رشد انتظارات مشتریان از بازار خودرو بود اما خودروسازان نیز در آن مقصر بودند. به‌نحوی‌که وعده و وعیدهای خودروسازان نیز نقش مهمی در تصورات اشتباه مشتریان داخلی داشته است. به طوری که وعده حضور خودروهای جدید در دوران پساتحریم موجب افزایش انتظار مشتریان شدند.

    عامل مهم دیگر در رکود خودرویی سال ۹۴ کمپین «خرید خودروی صفر ممنوع» بود که واکنش‌های بسیاری را به‌دنبال داشت و سناریوهای مختلفی درخصوص عاملان راه‌اندازی این کمپین را مطرح کرد. این موضوع موجب شد تا در اواسط سال ۹۴ صنعت خودرو روزهای سختی را سپری کند و بر این اساس دومطالبه کاهش قیمت و افزایش کیفیت در میان مشتریان خودرو شکل گر فت. موضوعی که در اواسط سال گذشته تحریم صنعت و بازار خودرو را رقم زد. با این وجود، هر چند مطالبات قیمتی و کیفی جزو مهم‌ترین موضوعات موثر در رکود بازار خودرو عنوان شد اما برخی از کارشناسان عامل مهم دیگر را کاهش قدرت خرید مشتریان عنوان کردند. با این وجود سال ۹۴ با رکود آغاز شد و با رکود به پایان رسید. هر چند فعالان بازار امید چندانی نیز به سال جدید ندارند و معتقدند که در سال جاری نیز همچنان این مشکل به قوت خود باقی خواهد ماند.

    طرح نجات صنعت خودرو
    یکی از موضوعات مهم سال گذشته حمایت دولت از صنعت خودرو در قالب پرداخت «تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو» به منظور خروج این صنعت از رکود بود که بسیاری از آن به عنوان طرح نجات صنعت خودرو یاد کردند. از آنجا که رکود موجود در بازار به افت تولید خودرو منجر شد، بانک مرکزی در همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت سعی کرد ضمن تحریک تقاضا در بازار داخل، چرخ تولید صنعت خودرو را بار دیگر به حرکت در آورد. براین اساس تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به‌نوعی جایگزین وام ۱۵ میلیونی شد تا طرح نجات صنعت خودرو توسط دولت رقم بخورد. پرداخت این تسهیلات از اواسط آبان‌ماه سال گذشته آغاز شد و طی آن، بخشی از مشتریانی که نقدینگی لازم را برای خرید خودرو نداشتند، توانستند با استفاده از این طرح، خودرو موردنظر خود را ثبت‌نام کنند. جدا از اینکه طرح موردنظر از دید کارشناسان دارای نقاط ضعف و قوت خاص خود است، اما به‌دنبال پرداخت این تسهیلات و فروش نزدیک به ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو توسط دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی ظرف ۶ روز موجب شد تا کارشناسان مهم‌ترین عامل در عدم تقاضا برای خرید خودرو را کاهش قدرت خرید مشتریان بدانند.

    افت و خیز تولید
    خودروسازي کشور در حالی قرار بود در سال ۹۴ تیراژ یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاهی را عملی کند که مسائل و مشکلات بسیار در این صنعت موجب شد تا صنعت خودرو نتواند پیش‌بینی‌های وزارت صنعت در این سال را عملی کند. افت تولید خودرو در ۶ ماه دوم سال گذشته در حالی به یکی از مشکلات اساسی خودروسازان بدل شد که غول‌های جاده مخصوص از رشد تولید خودرو در اوایل سال گذشته بسیار شادمان بودند، اما خوشحالی آنها با افزایش دامنه رکود به یاس تبدیل شد. به طوری که براساس آخرین آمار وزارت صنعت، کارنامه ۱۱ ماهه تولید خودروسازان کشور طی سال ۹۴ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از کاهش ۵/ ۸ درصدی تولید خودرو دارد.

     

    بر این اساس، در مجموع تا پایان بهمن‌ماه امسال، ۷۳۱ هزار و ۳۵۹ دستگاه انواع محصولات سواری در ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو به تولید رسید. هر چند تاکنون آمار تولید اسفند خودروسازان منتشر نشده است؛ اما آنگونه که گفته می‌شود خودروسازان نتوانستند تیراژ تولید خود را به یک میلیون دستگاه برسانند. در این شرایط بسیاری از کارشناسان تاکید دارند که باید منتظر ماند و دید وزارت صنعت برای سال جاری چه برنامه‌ای را به خودروسازان ارائه می‌دهد؛ آیا باز هم بر افزایش تیراژ تاکید خواهد کرد یا اینکه تثبیت تولید را در برنامه قرار خواهد داد. کاهش تولید خودرو در شرایطی رخ داده که تحریم‌های بین‌المللی لغو شده‌اند و از همین رو انتظار می‌رود صنایع داخلی به‌خصوص خودروسازی، با رشد کمی و کیفی مواجه شوند. با این وجود، خودروسازان تا پایان سال ۹۴ نتوانستند در پسابرجام آماری مثبت را در تولید، از خود به جا بگذارند.

    بلاتکلیفی در قیمت‌گذاری خودرو
    هر چند قیمت به یکی از مباحث مهم خودرویی طی سال‌های‌ گذشته تبدیل شده است اما جزو آن دسته از موضوعاتی بود که شورای رقابت تعیین تکلیف آن در سال ۹۴ را به سال جاری موکول کرد. از ابتدای سال گذشته خودروسازان درخواست افزایش قیمت خود را به شورای رقابت ارسال کردند، اما این شورا با مسکوت گذاشتن این درخواست، سعی کرد که آرامش در بازار خودرو را تا حدودی برقرار کند. به خصوص آنکه انتظار کاهش قیمت در دوران پساتحریم یکی از مهم‌ترین مطالبات مشتریان بود.

     

    در این میان بحث پایان یافتن دوره ۴ ساله شورای رقابت نیز موجب شد تا این موضوع همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی بماند. در این میان بحث خروج شورای رقابت از صنعت خودرو نیز مطرح شد، موضوعی که سناریوهای متعددی درخصوص آینده قیمت‌گذاری را شکل داد و برخی از کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت خودرو از آزادسازی قیمت خودرو خبر دادند، اما به‌دلیل تحریم بازار و صنعت خودرو از سوی مشتریان، خودروسازان نیز دیگر رغبتی به پیگیری بحث افزایش قیمت نداشتند. در اواسط سال جاری هرچند شورای جدید نیز تشکیل شد، اما اعضای این نهاد وضعیت قیمت‌گذاری در سال ۹۴ را بلاتکلیف قرار دادند تا وضعیت قیمت‌گذاری خودرو در شرایط پساتحریم و در سال ۹۵ مشخص شود. با این وجود سال ۹۴ در حالی به پایان رسید که «قیمت خودرو» به عنوان یکی از ابهامات و پرسش‌های بزرگ دومین صنعت کشور باقی بماند. حال آنکه قیمت خودرو همواره طی سال‌های گذشته مورد انتقاد مشتریان و برخی کارشناسان بوده است.

    با وجود آنکه تعیین سقف قیمت خودرو براساس تورم نهاده‌های تولید، قیمت ارز، بهبود کیفیت و شاخص‌های بهره‌وری تعیین می‌شود، اما مشتریان با توجه به کیفیت خودروها، قیمت‌ها را منصفانه نمی‌دانند و همچنان سودای کاهش قیمت را در سر دارند. این موضوع در حالی است که آنها امید بسیاری درخصوص بازگشت به دوران پیش از تحریم‌ها را دارند، هر چند نظر کارشناسان نیز تاحدودی منطبق با نظر مشتریان است و در این میان کاهش عواملی چون هزینه‌های واسطه‌گری به‌دلیل لغو تحریم‌ها، کاهش نرخ سود بانکی و بهبود شاخص‌های اقتصادی را اثرگذار می‌دانند، اما آنها معتقدند که عوامل فوق تاثیرات یکباره‌ای در وضعیت اقتصادی کشور ندارد اما در سال‌های آینده می‌تواند به کاهش چند درصدی قیمت‌ها در صنعت خودرو منجر شود؛ چراکه به‌دلیل زیانده بودن برخی از شرکت‌های خودروساز مسلم است که آنها ترجیح می‌دهند در شرایط کنونی با کاهش بار بدهی‌هایشان بتوانند تا حدودی به وضعیت آشفته صنعت و تولید بپردازند.

    شكم بند هات شيپر، گن‌هاي مخصوص تناسب اندام براي پوشش روزمره هستند كه با فناوري پارچه‌هاي هوشمند نئوتكس NEOTEX ساخته شده اند كه دماي مركزي بدن را افزايش مي دهند و به شما كمك ميكنند كه موقع پوشيدن آن در طي‌ فعاليت‌هاي روزمره عرق كنيد، عرق كنيد و باز هم بيشتر عرق كنيد
    روش خريد : برای خریداین محصول پس از کلیک بر روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کارتان تحویل و بعدا هزینه را به مامور پست پرداخت نمایید.
    خـريد پستي >> قيمت فقـط :۱۲۰۰۰ تومان پرداخت وجه بعد از تحويل درب منزل شــما

    آخرین مطالب
  • قربانیان تروریستی حادثه ی لندن به ۵ نفر رسیدند

    قربانیان تروریستی حادثه ی لندن به ۵ نفر رسیدند

  • باشکوه ترین کتابخانه های دنیا/تصاویر

    باشکوه ترین کتابخانه های دنیا/تصاویر

  • ترسناک ترین و عجیب ترین گل های جهان را بشناسید

    ترسناک ترین و عجیب ترین گل های جهان را بشناسید

  • امکانات بهینه از ریش بلند! /تصاویر

    امکانات بهینه از ریش بلند! /تصاویر

  • بشر تا بحال تنها یک بار شاهد این اتفاق های عجیب بوده است/تصاویر

    بشر تا بحال تنها یک بار شاهد این اتفاق های عجیب بوده است/تصاویر

  • هنرمند خوش سلیقه ای ک نسخه مینیاتوری اتاقش را ساخت/تصاویر

    هنرمند خوش سلیقه ای ک نسخه مینیاتوری اتاقش را ساخت/تصاویر

  • عجیب ترین بوی عطر های جهان را بشناسید

    عجیب ترین بوی عطر های جهان را بشناسید

  • ویژگی های سال خروس

    ویژگی های سال خروس

  • چهره ی مشاهیر دنیا چند ساعت قبل از مرگ!/تصاویر

    چهره ی مشاهیر دنیا چند ساعت قبل از مرگ!/تصاویر

  • مسابقات عجیب دور استقامت/تصاویر

    مسابقات عجیب دور استقامت/تصاویر

  • تبریک سال نو سحر قریشی و فریبا نادری با ظاهر جدید در آرایشگاه

    تبریک سال نو سحر قریشی و فریبا نادری با ظاهر جدید در آرایشگاه

  • تبریک سال نو نیکی کریمی از کانادا/تصاویر

    تبریک سال نو نیکی کریمی از کانادا/تصاویر

  • جزئیاتی از زنده شدن یک دختر ۱۶ساله در قبر/تصاویر

    جزئیاتی از زنده شدن یک دختر ۱۶ساله در قبر/تصاویر

  • بچه دار شدن یکتا ناصر و منوچهر هادی در اولین سالگرد ازدواج شان سوژه شد!

    بچه دار شدن یکتا ناصر و منوچهر هادی در اولین سالگرد ازدواج شان سوژه شد!

  • ۱۰ ویژیگی که از نظر علمی باعث می شود که جذاب نباشید

    ۱۰ ویژیگی که از نظر علمی باعث می شود که جذاب نباشید

  • دانستنی های جالب و خواندنی

    دانستنی های جالب و خواندنی

  • شکایت عده ای از خبرنگارن از لیلا اوتادی در پی حرف های جنجالی اش در برنامه “هفت”

  • تصاویری از لنزهای عجیبی که وارد بازار شده است

    تصاویری از لنزهای عجیبی که وارد بازار شده است

  • پربیننده های : روز
  • هفته
  • ماه
  • آنچه کاربران در سپیده می خوانند